۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

طراحي در لگو LEGO

كمپاني دانماركي لگو ششمين شركت در بازار بزرگ اسباب بازي است . در اتقال پروسه هاي عملكرد طرح هايش در سالهاي اخير تغييراتي بوجود آمده است و آن توسعه محصولات استريم لاينينگ شده و پروسه توسعه بوسيله طراحي در منزل .

آنها در حال حاضر از يك روش براي ديد باز استفاده ميكند براي ورود به تجارت ، لگو توسعه داده است يك سيستم طراحي جديد كه طراحي براي تجارت نام دارد Design for business (D4B) از وقتي كه پروسه ديد باز را شروع كرده است عناصر كليدي پروسه طراحي لگو براي تجارت شامل :

- تنظيم بين موضوع طراحي و استراتژي طراحي

- تقويت همكاري بين طراحان بازاريابان و مديران توليد

- برگزاري جلسات براي تيم هاي طراحي در طول پروسه شروع همكاري و اعضاء طراحي براي مدل تجاري D4B

- توسعه فعاليت ممتد و استاندارد براي توسعه محصولبا تغييرات تكرار شونده و مداخل تصميم گيري

- توسعه پروسه استاندارد براي ارائه خروجي فاز طراحي در سراسر طول پروژه هاي مختلف و اتخاب هاي مختلف

جلسات تيم

طرح عملكرد لگو شامل 120طراح از پانزده كشور مختلف از خارج از دانمارك بود يك گروه پيشرو 15 نفره از اسلواك در بريتانيا و ديگر دفاتر كار مجازي ماهواره اي در چند بازار كليدي خارجي همچنانكه توسعه توسعه ديد ما براي بازار داخلي تست ميشد . فعاليت مونيتور كردن بازار و تكنولوژي جديد كه قسمتي از يك كيس ژاپني بود .

براي پروژههاي منحصر بفرد لگو يك سازمان شبكه اي راه انداخته بود كه شامل هسته هاي تيمي ميگردد . هسته اصلي تيم شامل يك بازارياب يك طراح و يك مدير پروژه بود . قسمتي از موضوع اين ساختار گفته شده است توسط " تورستن " مدير خلاقيت و تنظيم كننده فعاليت ما و تمركز در اطراف توسعه پيشنهاد قوي كه همكاري بين عملكردها را بهتر ميكرد . روش هاي طراحي براي تجارت D4B ابزارهائي دارد براي كمك با اين شيوه كار

در عمق بيشتر

طراحان

بطور سنتي لگو ارزيابي ميكند توانائي هاي مدل خلاقيت را باسيستم خودش و همچنين معيار هائي دارد براي طراحان خودش . راهنمائي ميكند كسان را كه براي استخدام در اين شركت تقاضا دارند تحصيكردگان با پسزمينه حرفه اي اغلب كساني كه درخواست استخدام داشتند طراحان حرفه اي و بنام بوده ان و آنه دريافت كرده بودن آموزس كلاسيك طراحي را در دانشگاه

امروزه آنطورکه <<اسمیت مایر>> می گوید شرکتLego مکانی بازسازی شده و با اهیمت برای طراحانش شده و شور و شوق برای خودو استخدام اعضاء جدید تیم طراحی که مشتقانانه و حریصانه برای lego می خواهند طراحی کنند.

مفهوم Lego ساده است. تزریق پلاستیک به شکل آجرهائی که می توانیم اتصال به یکدیگر و بسازیم سازه هائی با جزئیات زیاد تا از آجرهای 8 میخ Lego می توانند900 میلیون را ه مختلف برروی هم چیدن داشته باشند. درحقیقت هزاران آجر مختلف طراحی شده و دررنگ های مختلف ترکیب شده است.Logo یک رنج مؤثر و بی نهایت ازامکان بازی خلاقانه را هدایت می کند.

کلید عمر طولانی این سیستم قابلیت انعطاف آن است.

Lego درسال1932 بنیان نهاده شده توسط یک خانواده دانمارکی به نام" اول کرسیک کیرستین" نام شرکت مخفف شده لغت دانمارکی Leg golt به معنی بازی خوب است. مالک فعلی آن نوه بنیان گذار آن می باشد. Lego باقی مانده است درشاخه ایجاد از تولید اسباب بازی که بچه ها را به خلاقیت و استفاده از رویاهایشان تشویق می کند. محصولات این شرکت ازطریق یک تندیس تصویری و یک دنبال کننده نفری ازمصرف کننده که دارای یک ارتباط قد کودکی است به هم مرتبط می شود.

سفارش اصلLego یک مفهوم خلاقیت سیستماتیک است برای یک بازی نامحدود و مأموریت شرکت الهام ازکودکی درتشریح و درگیرکردن با پتانسیل خلاقیت خودشLego درک پیوسته سیم آجرهایش را دارد کاربردهائی برای اختراعاتش عناصر اسفی سیستم راههای نامحدود و طولانی برای ایجاد محصولات جدید مانند آدمک ها، قطعات برای اعطا کردن حرکت چرخشی درساختار دریکدست قطاری که کار می کند.

تکامل طراحی درLego

Lego با چیدیدن دانشگاه دربریتانیا و آمریکا و آلمان همکاری درحال پیشرفتی داده. این کمپانی درگیر یک دفتر مشارکت تحقیق و توسعه(RQP) با MiT آمریکا است ازسال 1984 نظم عمومی این تحقیق شامل سیستم طوفان فکری کمانی(حالا درمرحله دوم) این یک کیت ودرطراحی است که شامل سنسورها، بازیگران، کنترل های قابل برنامه ریزی ازتوفان فکری درطراحی، ساخت سیستماتیک قابل برنامه ریزی استفاده می شود که می تواند شناسائی کند واکنش نشان دهد و درمحیط افرافند.

هرچند سالهای اخیر سالهای ساده ای برایLego نبوده است این کمپانی روبرو شده است با رشد اسباب بازی های کامپیوتری برای کودکان کاهش قیمت محصولات و مجموعه های اسباب بازی شرق آسآسیا و ایستادگی بین فشار خرده فروشان برای کمیسیون بیشتر و قیمت پائین تر بعد از تلاش برروی یک مدل ازاستراتژی کامپیوتری درطول سالهای 1990 و سالهای اوایل قرن 21 کمپانی

هیچ نظری موجود نیست: