۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

خشك كردن لباس


شستشوي لباس و خشك كردن آن نيازي دائمي در طول تاريخ بشر بوده است و به اشكال گوناگوني بر طرف شده است يكي پر استفاده ترين روش ها ي رفع اين نياز پهن كردن لباس د فضاي باز در مقابل نور خورشيد و حركت باد بوده است در اين روش استفاده از طناب وآويزان كردن لباس ها بر روي طناب متداول ترين نوع رفع نياز است . ايجاد اين طناب به اشكال مختلفي بوده است .
استفاده از تيرك ها ، اتصال به ديوار خانه ها ، استفاده از سازه هاي مختلف تاشو و.... اما امروزه به دليل زندگي شهر نشيني و عدم امكان فضاي باز مناسب برخي طراحان و توليد كنندگان سعي كرده اند كه اين نياز را به صورت ديگري رفع نمايند مثل ايجاد تونل هواي گرم و قرار دادن لباسها در درون آن و يا استفاده از نيروي گريز از مركز در ماشين هاي لباس شوئي
خشك كردن لباس
شناخت نياز/ فرصت
باتوجه به كوچك شدن خانه ها و عدم امكان خشك كردن لباسدر فضاي باز بعلت آلودگي شديد هوا در برخي از شهرها و همچنين عدم امكان خشك كردن لباس در فصول سرد و روزهاي بارانيو مرطوب خشك كردن لباس در داخل آپارتمان يك نياز تلقي ميشود.
معين كردن بازار هدف
- بازار هدف اين محصول شهر هاي بسيار آلوده مثل تهران
- خانواده هايئ كه در آپارتمانهي كوچك با عدم امكان خشك كردن در فضاي باز روبرو هستند
- شهر هاي شرجي و مرطوب كه لباسها دير يا اصلا خشك نميشوند
- فصول سرد سال كه امكان خشك كردن لباس در خارج از منزل وجود ندارد
مشخص كردن طول زماني پروژه
- طول زماني پروژه با توجه به اينكه بايد قبل از آخرين مهلت شركت در مسابقه به نتيجه رسيده باشد هدف نهائي پروژه 6 ماه است كه بخش طراحي اوليه آن بايد حدود يك ماه به نتيجه برسد .
تعيين اهداف پروژه
- ارائه چندين كانسپت طراحي با جزئيات
تعيين تيم طراحي
- تيم طراحي شامل دو طراح كه بخش شناخت بازار ، مصرف كننده ، نيازسنجي و .. بصورت مشترك اجرا شده و بخش ايده پردازي ه كس ايده هاي خودش را ميدهد
تحقيق در رفتار بازار
در بازار انواع مختلف وسيله براي رفع نياز به خشك كردن طراحي و ساخته شده است كه ميتوان در ديل آنها را فهرست كرد.
- رخت آويز به صورت طناب متص به دو نقطه
- سازه هاي شبكه اي تاشو براي فضاي داخل و خارج
- نصب خشك كن با هواي گرم در داخل ماشين لباس شوئي
- خشك كن با استفاده ار تونل هواي گرم
- خشكن با استفاده از دماي شوقاژ
- خشك كن با استفاده از طناب گرم شده بوسيله جريان الكترسيته
شناخت مشتري
- مشتري اين طرح توليد كننده هاي لوازم خانگي هستند
شناخت مصرف كننده
- عمده ترين مصرف كننده اين محصول خانم هاي خانه دار ميباشند
آناليز رفتار رقابتي بازار
- رقابت در ميان توليد كننده هاي مختلف اين وسيله بشدت وجود دارد و قيمت يك اصل مهم در اين ميدان رقابت است .
تشخيص حق انتخاب هاي محصول
آپشن هاي محصول ميتواند خشك كردن ، اطو كردن ، تاشو بودن و عدم نياز به نصب باشد
خلق خصوصيات اوليه
- آسان بودن استفاده از آن (مصرف كننده نهائي ) ، جمع شدن وتاشو بودن به هنگام حمل (فروشنده ها ) امكان استفاده در داخل وخارج خانه
تحقيق جريان طراحي
- روند طراحي در اين محصول
فهميدن مشتري
- مشتري به دنبال پيشي گرفتن از رقبا است
فهميدن استفاده كننده
- استفاده كننده بدنبال خشك شدن لباسهايش بدون چروك شدن در ساده ترين حالت ممكن است .
خلق خصوصيات محصول
محصول بايد داراي خصوصيات ديل باشد .
- نصب آسان بدون نياز بهدريل و پيچ و مهره و ابزار
- جمع كردن آسان
- امكان استفاده در حداق فضاي ممكن
- امكان استفاده در تمام فصول و و دما و رطوبت
- ثبات رنگ و كيفيت متريال در مقابل نور خورشيد
- مقاومت در مقابل خوردگي
- شبك باشد
- ايستائي مناسب
- در حالتي كه لباس كمتري داريم به همان اندازه از وسيله باز شده و قابل استفاده باشد نياز به بلز شدن كامل وسيله نباشد .
- بدون نياز به گيره لباس قابل استفاده باشد .
خلق ديزاين بريف
هميشه پهن كردن لباسها در زمستان به روي دسته مبل ، دستگيره درب صحنه خنده داري را ايجاد ميكرد . سياه شدن لباسه رو بند رخت ، جا انداختن طناب كثيف روي لباس ها و جا انداختن گيره لباي روي لباس ها براي خودش معضلي بود كه علت جرو بحث هاي الكي تو خونه ما ميشد خريد رخت آويز هاي تاشو كه لباسه براي رفتن روي طنابهايش سخت از اطو كردن آنهست هم هيچ كمكي به اين ماجرا نكرد حالا فكر كن لباسهات خشك شن بدون چروك بدون جرو بحث بدون حرف حديث

۱ نظر:

ناشناس گفت...

می تونم بپرسم این وبلاگ مال کدام عزیز هست؟