۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

ساخت چيزهاي مختلف با يك چيز يا قطعه ثابت

استفاده از يك قطعه ثابت براي ساخت وسايل تاريخچه اي طولاني دارد . استفاده از خشت هاي يك اندازه براي ساخت معبد چغازنبيل استفاده از قطغات مكعب شكل از جنس سنگ براي ساخت اهرام مصر ، استفاده از آجر هاي يك شكل در ساخت بلند ترين گنبد آجري جهان در شلطانيه زنجان همه و همه نشان از اين دارد كه انسانها در طول تاريخ از اين نياز به نحو احسن استفاده كرده اند .
شركت لگو براي كودكان آجرهائي را طراحي كرده است كه همه آن را ميشناسيم قابليت اتصال آنه بدون استفاده از چسب و يا ملات ديگر و همچنين قابليت دمونتاژ آنه و استفاده مجدد در ساخت يك وسيله ديگر چيزي است كه شركت لگو را از سال 1948 تا كنون سر پا نگه داشته است .
كودكان وقتي بزرگ ميشوند فراموش ميكنند يا شايد هم توليد كننده ها سعي ميكنند كه به آنها فراموشي بدهند تا نتوانند در بزرگسالي مشكلات و نيازهاي شان را به همان شكل خلاقانه دوران كودكي برطرف نمايند .اما امروزه كرايه حمل بالا و اجبار در كاهش هزينه ها ي توليد و حذف خط مونتاژ نهائي كارخانه توليد كنندگان را به اين راه رهنمون كرده است كه مونتاژ نهائي وسيله را به كاربر بسپارند اما آنچه اكنون در بازار موجود است مونتاژ يك وسيله مطابق نقشه داده شده است . و قابليت مونتاژ خلاقانه چيزي است كه ما ميخواهيم با طراحي در اين پروژه به آن برسيم .
سازه هاي مدولار بدليل قابليت نصب و مونتاژ در محل و سرعت اتصال به يكديگر و كاهش حجم سازه هنگام انتقال هميشه يكي از نياز هاي اساسي در بسياري از رشته هاي كاري مي باشد . طراحي غرفه هاي نمايشگاهي ، احداث سازه هاي گلخانه اي ، مبلمان شهري ، دكوراسيون داخلي ، پارتيشن بندي فضا ، تجهيزات فضاي بازي كودكان در پاركها

هیچ نظری موجود نیست: